Close

Köpvillkor SBR Webbshop

Byten

Som kund har du rätt att byta köpt vara inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Byte av vara kan ske via retur till vårt lager. Varan och dess förpackning ska återlämnas i oskadat skick. Bytesrätt gäller endast otryckta varor eller varor tryckta endast med SBR Logga.

Returer

Har köparen beställt fel krediteras inte frakten vid retur.

Returpaket får inte skickas till Molin-D mot postförskott eller efterkrav. Returfrakten betalas av avsändaren.

Vid returpaket från köparen till Molin-D på grund av leveransfel, begär retursedel från Molin-D.

Leveranser

Vi strävar efter att beställningar av varor som finns i lager ska skickas senast dagen efter. Beställningsvaror och restade varor skickas så snart dessa är färdigproducerade eller så snart de kommer in i lager.

Kreditprövning

Samtliga beställningar ses som preliminära tills dess att köparen har fått godkänd kreditprövning.

Betalningssätt

Vi använder enbart faktura mot 20 dagars netto som betalningsvillkor efter godkänd kreditprövning.

Priser

Varje vara anges med pris exklusive moms. Vid utcheckning syns det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning om inte annat avtalats.

Rabatter

Rabatter och erbjudanden på Molin-D.se kan ej kombineras med varandra.

Reklamationer

Vi kontrollerar i möjligaste mån varje försändelse innan den skickas till dig som kund. Skulle det trots allt visa sig vara fel på produkten så ersätter vi självklart dig med en ny produkt. För att reklamera fel i beställd vara ska du omgående kontakta Webshopsansvarig hos oss på telefon 0739-221669 eller via mejl info@molind.se.

Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom. Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut inom 14 dagar förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 199 kronor.

Tryckfel

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, det vill säga felaktig information gällande till exempel priser.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför Molin-Ds kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till Force Majeure. Detta innebär att Molin-D befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Åldersgräns

För att handla på molind.se måste du vara minst 18 år gammal samt ha erforderliga befogenheter hos aktuellt kund till Molin-D AB.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.